메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
293 - 316 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores words and images in the bilingual picturebook Aekyung’s Dream (1988), a story about a Korean immigrant child’s lived experiences in the U.S. Framed within the theory of postcolonialism as resistance, this study investigates how written and visual representations can invite students to become aware of the voices of Korean immigrant children in the U.S. Findings show that a significant shift in narratives and written/visual representations takes place in the picturebook, finally illustrating the counter-narratives of Korean immigrants and communities. This shift illuminates the retrieval and recovery of their identities and voices that have been marginalized in the U.S. What is further significant in the findings is that these counter-narratives serve as the rewriting and redoing of the assimilationist and hegemonic discourse that permeates mainstream U.S. society. This is followed by discussions, which shed light on the power of reading the word and the world through the story of Aekyung’s Dream and, thereby, have important educational implications for language and culture educators, who guide students to enter into the lives of others and also uplift them into multi-layers of the worldview. (183 words)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0