메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영화 (전북대학교)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제48권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
77 - 100 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how J.M. Coetzee employs third-person present tense and fragmentation of structure as a strategy for reaching the ‘real’ truth in autobiography. First, the use of the third-person present tense in Boyhood and Youth allows the narrator to set his estranged self and then to more objectively confront the historical self. The distance derived from third-person present tense enables the narrator to avert self-deception and plays a pivotal role in revealing truthfulness by creating dialogue in the text. Second, fragmentation created by John’s journals and Vincent’s interviews in Summertime generates a decentralized cooperative relationship. This fragmentation subverting literary canon’s forms represents the identity of fragmented author whose belonging is not explicitly defined. For Coetzee “all autobiography is storytelling, all writing is autobiography”: not only is all writing based on one’s life, but also all autobiographical confession involves fictional elements. It is due to highly selective episodes for writing as well as incomplete recollection regarding the past. Thus, what is important in autobiographical writing is not a verifiable truth but “truth-directedness,” which is the reason Scenes from Provincial Life is defined as autobiography.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0