메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜연 (순천대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제64권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how two major Modern art trends, Geometric and Biomorphic abstractions, are embodied in Bishop’s “In the Waiting Room.” The poet who had been keeping interest in the visual arts throughout her whole life accomplishes her own ekphrasis through two nonobjective abstractions in the poem. Geometric abstraction has a “simple geometric forms” showing “nonillusionistc space” and “nonobjective compositions” like works of Piet Mondrian or Vladimir Tatlin. Bishop uses these Geometric compositions in describing the frame of The National Geographic Magazine and circular images, and shows integrative vision overcoming division of two different things. Biomorphism, contrary to Geometric abstraction, is “curvilinear, decorative, romantic, spontaneous and irrational.” Eva Hesse expresses her biomorphic arts through a description of genital organs. Bishop’s poem shows the Biomorphism through fragmented body parts which look sexual, and incomplete circular structure. Having “the wandering identity” the speaker makes her new adventure and faces up to the unknown world in the dentist’s waiting room. And this leads her into the inner growth. Representing the speaker’s inner growth, the two oppositional abstractions are infused into the poem.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0