메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최민규 (가천대학교) 김정윤 (가천대학교)
저널정보
한국컴퓨터게임학회 한국컴퓨터게임학회논문지 한국컴퓨터게임학회논문지 제35권 제3호
발행연도
2022.9
수록면
75 - 82 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current state of the Internet has connected not only the data, people, and things but has already began to interconnect places and ownership. The difference between the real physical world and virtual worlds is becoming thinner and thinner that users can’t even notice anymore. There are times that the real world experiences may no longer exist as people mostly performs their day-to-day activities virtually. This paper deals with the discussion on the evolution of metaverse aiming to provide an in-depth understanding of its fundamental concepts and technologies. The most popular metaverse platforms were also identified with a short discussion of their descriptions. Also, some of the benefits and advantages of metaverse were highlighted as well as the issues and challenges that both the users and metaverse platform operators must address. This paper aims to evoke future studies to address the various challenges and opportunities that lies on the evolution of metaverse.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0