메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진실로 (세종대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제20권 제3호
발행연도
2022.11
수록면
159 - 178 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Japan published various English texts to promote the successful rule of its colonies and to maintain approval from Western powers of its legitimacy in occupying them. For example, in order to claim that the Korean education system improved and developed under its rule, the Japanese Government-General of Korea published Manual of Education of Koreans (1913) and Manual of Education in Chosen (1920). The latter is superior in quantity and quality compared to the former, giving the impression that the Korean education system was improving and was well managed during Japanese rule. However, analyzing the two manuals shows that the Japanese education policy for colonial Korea focused on (i) expanding ‘common’ low-level basic education, (ii) ‘controlling’ private schools closely associated with the independence movement, and (iii) ‘controlling’ Koreans both in Korea and Japan.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0