메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황인슬 (고려대학교) 배주현 (고려대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제15권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
35 - 58 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the foreign language reading anxiety of Korean students and its relation to reading comprehension. Furthermore, it investigates the main sources which affect foreign reading anxiety. Forty-eight students participated in a survey, in which they took the Foreign Language Reading Anxiety Scale (FLRAS) and an English Reading Comprehension Test (ERCT). Their scores of each FLRAS and ERCT were compared to see the correlation. The result found that there was a positive relationship between reading anxiety and reading comprehension. In addition, the primary factors that affect reading anxiety were text-related reading anxiety which becomes the first rank of the causes of anxiety followed by cognitive anxiety including feeling intimidated in understanding and remembering while reading. This study is implicative for understanding L2 learners’ psychological aspects such as apprehension and having an appropriate attitude and approach in guiding students with fears in foreign language learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0