메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정민형 (포천초등학교) 소금현 (부산교육대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제49권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
391 - 398 (8page)
DOI
10.15717/bioedu.2021.49.3.391

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to examine the effect of science class with augmented reality(AR) and virtual reality(VR) contents on elementary students’ scientific learning motivation and academic achievement. Two third grade classes were divided into two groups. Experimental group was treated with science class using AR and VR contents and general class according to teacher manual was implemented for the comparison group. The results of this study were as follows. First, science class with AR and VR contents was effective in improving scientific learning motivation. Second, science class with AR and VR contents had significant effect on improvement of academic achievement. The study results showed that science class with AR and VR contents was effective for elementary students’ scientific learning motivation and academic achievement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0