메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Zheng Dan (Fudan University) 이용희 (강원대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제63권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
145 - 164 (20page)
DOI
10.18853/jjell.2021.63.3.007

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Because of the multilayered nature of the text, M. Butterfly is Hwang’s most famous play and accounts for a majority of the scholarly works by him. Above all, this play puts forward three crucial, controversial questions related to gender, postcolonialism, and deconstruction matters: Does Song Liling subvert the stereotype of Asian women or weaken the image of Eastern masculinity? Is Gallimard gay? Does M. Butterfly deconstruct Orientalism? Hwang deliberately leaves these controversial questions open. After analyzing various critiques of the play, it appears that this play has limitations in subverting stereotypes of Asian women, because Hwang is stuck in the binary opposition of two stereotypes of Asian women. Second, Gallimard is not gay because of his desire to have a Madame Butterfly, his belief in the fact Song and he had a baby, and his genuine pain after realizing Song’s gender identity. Lastly, M. Butterfly attempts to subvert Orientalism, but failing to implement it. The failure is related to the author’s understanding of Chinese culture, his personal identity, and his utilitarian desire. Hence, this study examines how M. Butterfly reflects the dominant discourses of the late 20 th and early 21 st centuries which will subsequently strengthen the understanding of M. Butterfly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0