메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선우 (Louisiana State University) 김형지 (서울대학교 언론정보연구소) 김성태 (고려대학교)
저널정보
한국커뮤니케이션학회 커뮤니케이션학 연구 커뮤니케이션학 연구 제28권 제4호
발행연도
2020.11
수록면
29 - 51 (23page)
DOI
https://doi.org/10.23875/kca.28.4.2

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Housing is one of the hottest issues in South Korea. Despite mounting interest in the issue, little is known about a media role in the housing market. This study analyzes the dynamic relationships among consumer sentiment, news coverage, housing markets, and presidential approvals rates. We used monthly time-series big data, including more than 40,000 articles pertaining to housing news coverage and 70,000 home exit prices, and the Granger causality and vector error correction models. The results of this study show that housing consumers negatively respond to related media reporting, i.e., they actively interpret economic news to judge the current market and use it to make decisions on buying and selling homes. The study’s theoretical and practical implications are discussed in detail.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0