메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선경 (계명대학교 의과대학 의료인문학교실) 김준 (계명대학교 의과대학 의료인문학교실) 이재호 (계명대학교) 배재훈 (계명대학교)
저널정보
대한의료커뮤니케이션학회 의료커뮤니케이션 의료커뮤니케이션 제16권 제2호
발행연도
2021.12
수록면
215 - 224 (10page)
DOI
10.15715/kjhcom.2021.16.2.215

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The educational development in Korean Medical School has shown remarkable results in about 20 years. These institutes has an excellent evaluation base and educational independence. And the curriculum, themethod, and the evaluation in medical education have been innovated over recent 20 years. Those revolutionary outcome of the innovation of medical education affirms possibilities and potentialities of innovation and reformation in the future. In response, this article attempted to reflect on the deficiencies of medical education through the analysis of the educational status of medical humanities in 40 medical schools for better future medical humanities education under such a strong environment. Therefore, the purpose of this article is to present the direction in which medical humanities literature based on value education. In this process, in order to find the essence of medical education through educational philosophy discourse, the blue print of evidence based medicine is presented, and the role and direction of medical humanities are suggested through reflection on strengthening medical education capabilities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0