메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수진 (한국교원대학교)
저널정보
미래음악교육학회 미래음악교육연구 미래음악교육연구 제2권 제2호
발행연도
2017.12
수록면
53 - 70 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine culture-specific characteristics of music education in US-based Korean preschools. Another objective is to examine how cultural identity and teachers’ beliefs regarding education are reflected in US-based Korean preschools’ musical practices. Results indicate that Korean preschools’ music practices are heavily influenced by Korean culture. A unique finding is that many Korean preschools have religious ties, and that these affiliations heavily influence their music education. Music tends to be used as a tool to disseminate Korean culture, rather than to teach it for the purpose of providing music education. From an educational point of view, such results indicate that early childhood music educators should strive for greater professional development and vocally advocate the importance of providing quality music education during students’early years in Korean preschools.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0