메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민수정 (공주대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
119 - 138 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to give some insights into the role of cultural conceptualizations on L2 learning by examining Korean conceptualizations and schema. The analysis of the cultural conceptualizations of chemyeon ‘face’ and schema of emotions of different kinds in Korean culture and language suggests that learning language as L1 and L2 both require continued cultural experiences, and close and continued interaction with other members of the cultural group. Through the process of sustained cultural experiences, the learners internalize cultural metaphors, schemas, and conceptualizations in both linguistic and non-linguistic aspects. This study demonstrates how Korean L2 learners draw on the cultural conceptualizations that have originally been associated with their L1 and argues that L2 learning and intercultural communication need acquiring new systems of cultural experiences. This study concludes with a discussion of the implications of L2 learning and intercultural sense making within the framework of Cultural Linguistics and English as a lingua franca.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0