메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이인성 (동국대학교 국제통상학과) 김석태 (동국대학교)
저널정보
한국무역연구원 무역연구 무역연구 제17권 제5호
발행연도
2021.10
수록면
417 - 431 (15page)
DOI
http://dx.doi.org/10.16980/jitc.17.5.202110.417

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose - This study aims to establish strategies related to market orientation, which is one of the strategic orientations of companies in early start-ups, and to draw implications that can be used for overseas market entry. Design/Methodology/Approach - In this study, to study the effect of market orientation of Start-up companies on overseas market adaptation ability and export performance, 219 export Start-up companies were used as the research object to test the hypothesis. Findings - The summary of the results of this study is as follows. First, it was found that the sub-factors of a company’s market orientation, such as customer orientation, competitor orientation, and inter-functional coordination capacity, had a statistically significant effect on the ability to adapt to overseas target sites. Next, it was found that the higher the ability to adapt to the overseas target market, the more significant the export performance. Research Implications - This study intends to proceed with research by adding variables of the company’s strategic orientation other than the market orientation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0