메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
왕단 (북경대학교)
저널정보
이화여자대학교 한국문화연구원 한국문화연구 한국문화연구 제41권
발행연도
2021.12
수록면
183 - 212 (30page)
DOI
10.17792/kcs.2021.41..183

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Korean language education in Chinese universities began in 1945 and has made remarkable achievements over the past 70 years. As of 2021, as many of 266 Chinese universities are offering degree programs of Korean undergraduate major, making Korean an important field of foreign language education in China. Currently, the strategic objective of Korean language education is shifting from “extensive development driven by scale expansion” to “intensive development of quality improvement”. This paper begins with a brief review of the historical trajectory and current status of Korean language education in China as well as the recent policies about foreign language education issued by the Ministry of Education of China over the past ten years. It then focuses on the case of Peking University to illustrate the effective measures taken by the Department of Korean Language and Culture at PKU to improve the curriculum and educational practices of Korean Studies, before pointing out the direction of further improvement and remaining challenges in order to better foster the future leaders of Korean Studies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0