메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여경희 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제119호
발행연도
2015.12
수록면
327 - 351 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper attempts to investigate the opinions of English learners whose English is in the beginner level toward native and non-native English-speaking teachers. 698 university students in a local area of Korea responded to a questionnaire that is composed of two different kinds of questions. The results of an analysis for closed questions reveal that the students prefer the classes of Korean instructors to those of native English-speaking instructors regarding comprehensibility of class, learning achievement, and classroom management. A content analysis of open-ended question shows that 60.5% of the students chose Korean instructors as their English instructor if they had to choose between the native and non-native English-speaking teachers whereas 23.5% of the students expressed their preference for native English-speaking instructors. The main reasons for choosing Korean instructors were comprehensibility and ease of communication, which are related to the use of students’ native language. The main reasons for choosing native English speaking instructors were authenticity and a lively classroom atmosphere.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0