메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정지은 (한국교원대학교)
저널정보
대한지구과학교육학회 대한지구과학교육학회지 대한지구과학교육학회지 제9권 제3호
발행연도
2016.12
수록면
255 - 268 (14page)
DOI
http://dx.doi.org/10.15523/JKSESE.2016.9.3.255

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The education should adapt learners well to any changes and have them create something for such a era. Form the point of this view. question sheet was developed for middle school students to improve their scientific creativity. For this study, 146 item questions, which was from chapter 7 about solar system movement in the 3rd grade textbook for middle school students, was developed. For 5 weeks, 142 third graders in middle school were chosen and observed. They were divided into an experimental group and a control group. The teaching model using question sheet was applied to the experimental group, while the traditional teaching model, to the control group. This study compared two groups based on scientific creativity and academic achievement. In both scientific creativity and academic achievement, the group using question sheet showed meaningful differences. This result of the analysis indicated that teaching model using question sheet stimulated student's creative thinking and helped them to achieve a goal of lesson. The teaching model using question sheet can be used as an effective way to increase students' creativity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0