메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Wang, Jiayu (Jilin Vocational College of Industry and Technology) Jo, Miwon (Kyungnam University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제28권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
171 - 193 (23page)
DOI
10.46449/MJELL.2023.05.28.2.171

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the language learning strategies employed by Chinese university students in blended learning. It explores the relationship between the use of language learning strategies, language proficiency, and learner autonomy. The final dataset included 543 respondents. The findings of the questionnaire were analyzed using SPSS 23.0 and NVivo 12.0. The findings suggest that Chinese university students utilize learning strategies at a moderate frequency, with memory strategies being the most frequently used. The students with different target language proficiency showed different frequencies of using language learning strategies. The cognitive, meta-cognitive, compensation and affective learning strategies were more predictive of English proficiency in blended learning. Further, more positive correlations were observed between students" language strategies and learner autonomy, with cognitive strategies showing the strongest correlations. This study is significant in that it found the need for teachers to encourage learners to use cognitive strategies more frequently, particularly in blended learning environments, to promote the academic achievement and learner autonomy of English language learners.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion and Implication
References
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0