메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金哲洙 (延边大学)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제39호
발행연도
2023.3
수록면
23 - 34 (12page)
DOI
10.24285/CLER.2023.3.39.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the predictive roles of different components of phonological awareness in Chinese reading competence among Korean-Chinese children from grade 1 to grade 3. Correlation analysis in combination with stepwise regression analysis of the data showed the following results: (1) Chinese phonological awareness(visual and auditory) can predict Chinese reading competence. (2) The components of phonological awareness play different roles in Chinese reading among Korean-Chinese children of different grades. Among them, the predictive role of Chinese syllable awareness(visual) has gradually shifted to Chinese syllable awareness(auditory), indicating that the role of Chinese syllable awareness(visual) in Chinese phonological awareness has gradually weakened, while Chinese syllable awareness(auditory) has gradually strengthened. The conclusion shows that the explanatory power of the development of children’s Chinese reading competence may be affected by the phonological structure of children’s native language and the level of Chinese reading competence.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 研究方法
Ⅲ. 研究结果与分析
Ⅳ. 讨论
Ⅴ. 结论
参考文献
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-720-001713147