메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유원원 (동의대학교) 이연우 (대경대학교) 김치용 (동의대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제26권 제8호
발행연도
2023.8
수록면
1,055 - 1,063 (9page)
DOI
10.9717/kmms.2023.26.8.1055

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Korean film 〈Heosamgwan〉 adapted from Yu Hua"s novel 〈Chronicle of a Blood Merchant〉 is well received. Chinese and Korean scholars have made a lot of in-depth research on the adaptation of 〈Heosamgwan〉, from the narrative text to the adaptation strategy, but few of them have focused on the audience. In this study, a survey on satisfaction was conducted after watching the movie 〈Heosamgwan〉 for Chinese international students in Korea, and a SEM model was built based on the satisfaction theory. The relationship between storytelling, audiovisual effects, and emotional experience was analyzed through the model.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론
3. 연구 방법
4. 분석 결과
5. 결론
REFERENCE

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-004-002035825