메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김천봉 (한국대학교육협의회)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제28권 제3호
발행연도
2023.8
수록면
23 - 46 (24page)
DOI
10.46449/MJELL.2023.08.28.3.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
William Carlos Williams in his last collected poems, Pictures From Brueghel and Other Poems(1962), presents a method of composition that adds a subjective comment or imagination to the realistic and accurate description of images. This prosodic pattern is in line with the outstanding works in the imagist selections of Des Imagistes(1914) and Some Imagist Poets(1915; 1916, 1917), and is one of the biggest legacies left to him by Imagism, which aimed at sculptural and impressionistic poetry. Unlike typical imagist poems, however, Williams formed his own rhythmic implementation with intonational phrases of American English in use, developed unique triads and triadic stanzas that reveal impressive scenes or meanings in his poems, and showed a very delicate artist"s aspect that amplifies the meaning and effect of poetry through the inner combination of those triads. This is an achievement that Williams reached in his later years. Based on the analysis and discussion of this achievement, this study shows that he was a highly refined imagist poet who thoroughly followed the principles of imagism and built very pictorial and musical poems on them.

목차

Ⅰ. 윌리엄스와 이미지즘
Ⅱ. 친숙한 형식과 기계: 「자화상」
Ⅲ. 3계단 트라이어드의 회화성과 역동성: 「한 흑인 여자」
Ⅳ. 트라이어드의 회화성과 음악성: 「이카로스의 추락이 있는 풍경」
Ⅴ. 맺음말
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-740-002050398