메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현우 (신한대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.10
수록면
617 - 625 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2023.10.32.5.617

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the mediating effect of physical activity enjoyment on the relationship between enjoyment of virtual classes and class satisfaction during the transition from virtual to face-to-face classes, i.e., whether a blended class, i.e., a combination of face-to-face and virtual classes, is more appropriate than a fully face-to-face class when students have adapted to virtual classes for a long period of time.
To obtain the above results, this study was conducted from April 24 to May 8, 2023, with a total of 264 students taking a liberal arts physical education class. The results of the study are as follows First, virtual classroom fun positively influenced class satisfaction. Second, virtual classroom fun positively influenced physical activity enjoyment. Third, physical activity enjoyment mediates the relationship between virtual class enjoyment and class satisfaction.
The implications of this study are that blended learning, a combination of virtual and face-to-face instruction, has a greater impact on class satisfaction than single modalities of either face-to-face or virtual instruction. This study makes a significant contribution to the teaching methodology of liberal arts and physical education, which has been disrupted by the shift to in-person classes this year.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088339248