메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
wang miaoqing (전북대학교) 이희철 (전북대학교) 심재우 (전북대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제31권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
113 - 141 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present mixed-method study examined foreign language classroom anxiety (FLCA) and foreign language enjoyment (FLE) in English learning among Chinese senior high school students. Both quantitative and qualitative data were collected from 210 students aged 17 to 18 in a province in southern China. The subjects also took a TOEFL Junior Speaking Simulation Test that measured their oral English proficiency. The results of the canonical and regression analysis as well as the qualitative method of narrative frames revealed that FLCA and FLE were correlated, with FLCA and FLE sharing 36.8% variances. Anxiety of English class (AEC), a sub-dimension of FLCA was negatively related to oral English proficiency, while FLE-private, a sub-dimension of FLE, was positively related. In addition, several themes about the causes, effects, and strategies in FLCA and FLE were identified. The qualitative research findings supported the findings from the quantitative research analysis. Some pedagogical implications were made based on the present study

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0