메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최용금 (선문대학교) 윤지혜 (아주대) 박향아 (경희대학교)
저널정보
한국구강보건과학회 한국구강보건과학회지 한국구강보건과학회지 제11권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
7 - 16 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The purpose of this study is to measure the difference in the effect of team-based learning according to the number of sessions on the topic attended by dental hygiene students. Methods: Since the mutual influence on the number of sessions attended before and after team-based learning could not be excluded, the Friedman two-way ANOVA—a nonparametric analysis corresponding to repeated measures ANOVA—was performed. Furthermore, the Bonferroni correction was applied for post hoc testing, with the statistical significance level being p < 0.05. Results: A statistically significant difference was identified in terms of the perception of clinical dental hygiene core competency after the 2nd session (p < 0.001) of the team-based learning module. In addition, the students preferred a maximum of three sessions of team-based learning. Conclusions: Drawing on the results of this study, it is recommended that the teaching design for a team-based learning module should consist of at least two sessions

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0