메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손해련 (한양대학교) 이성노 (한양대학교) 김만근 (한양대학교)
저널정보
세계태권도문화학회 세계태권도문화학회 세계태권도문화학회 제14권 제1호
발행연도
2023.1
수록면
17 - 31 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, after the introduction of the differential scoring system that can score up to five points, we conducted it to find out what kind of game technology changes in Taekwondo competition and to provide basic data to improve Taekwondo players' performance. At the 32nd Tokyo Olympics, a total of 65 games were played from the round of 16 to the final of the women's four-weight taekwondo division. The results of analyzing the difference in technology frequency, score and score rate by weight class, and reduction score by rotation are as follows. First, among the women's taekwondo games, the frequency of skills in a total of four weight classes was in the order of turn kick, push kick, fist, and score, followed by turn kick, drop kick, and push kick. Second, in a total of four weight classes among women's taekwondo games, the act of falling down, going outside the limit, and catching or pushing opponents appeared in order.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0