메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구본관 (서울대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제47권
발행연도
2023.4
수록면
1 - 44 (44page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper serves two purposes. First, we discussed how to train Korean teachers in the new normal era, and second, we discussed how teachers who teach Korean grammar will respond to changes in the new normal era. In Chapter 2, we reconceptualized the definition of the new normal. To this end, the original concept of the new normal was additionally considered with the experience of Covid-19 and Korean particularities. In Chapter 3, we discussed the core competencies that learners need in the new normal and the teachers professionalism should have for these learners. Then, we discussed how to train teachers with professionalism suitable for the new normal era, but also discussed the direction of training pre-service teachers and the direction of retraining experienced teachers. In Chapter 4, based on the discussion so far, we present the environment surrounding the teaching-learning of Korean grammar and the grammatical competence that learners should have in the new normal era. And the Korean grammar teacher discussed detail how to respond in class and out-of-class situations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0