메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정원 (신한대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제35권 제3호(통권 제188호)
발행연도
2023.12
수록면
39 - 51 (13page)
DOI
10.31336/JTLR.2023.12.35.3.39

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the effect of tourist destination selection attributes on satisfaction and revisit intention of the MZ Generation. This study conducted a survey targeting tourists who visited tourist destinations within the past three months. A total of 300 valid samples were obtained using convenience sampling and analysis was conducted. The results of the study are as follows. First, tourist destination selection attributes were found to have a significant effect on satisfaction. Second, tourist destination selection attributes were found to have a significant effect on revisit intention. Third, it was found that there was a difference in the effect of tourist destination selection attributes on satisfaction depending on age. Fourth, the influence of tourist destination selection attributes on revisit intention was found to vary depending on age. Based on the results of this study, meaningful implications were presented.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089242253