메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이미림 (성결대)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제60집
발행연도
2024.2
수록면
283 - 301 (19page)
DOI
10.20404/jscau.2024.02.60.283

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Before 1830, Hiroshige studied classics such as the Kano school, the Shijo school, and Western-style painting, with an eye toward Hokusai, and then gradually attempted to switch to a gentle Japanese style of brushwork. He subsequently developed his tendency to translate his sensitivity to changes in nature and climate into lyrical paintings of famous places, which began to receive positive reviews from the public. Ichiyusai’s Famous Places in the Eastern Capital series led him to acquire a new style of landscape print-making. Furthermore, the lyrical images of rain, snow, and fog in the Hoeido version of the Fifty-Three Stations of the Tokaido series, which are reminiscent of the shogunate’s dedication to horses, were well received by the public. The excellent print processing techniques that he demonstrated in the famous place paintings he subsequently published solidified his position as an ukiyo-e landscape painter.
The Ryogoku Evening Moon from Famous Places in the Eastern Capital and the Shower at Ohashi Atake from One Hundred Famous Views of Edo, created in 1856 at the end of Hiroshige’s life, influenced impressionist painters such as James Whistler and Vincent Van Gogh.

목차

1. 서론
2. 히로시게의 화단데뷔와 습작기 작품
3. 히로시게의 메이쇼에
4. 히로시게와 인상파 화가
5. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089364512