메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李美林 (성결대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제58집
발행연도
2023.2
수록면
133 - 151 (19page)
DOI
10.20404/jscau.2023.02.58.133

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Before the Bunka period, the typical expressions used in paintings were similar to those of Utamaro and Toyokuni. Moreover, one can easily witness the unique characteristics of Kunisada, such as the dynamic posture and the tension in the Bunsei-era Kunisada. In particular, the emergence of Mira-motive is indispensable for the development of Okubi-e. If Utamro was a bijin okubi that alluded to a mirror using kira (雲母) on the 大首絵, then Kunisada’s was an epoch-making one that meant the reflection of a beautiful woman in a mirror that has no substance (or exists outside the screen). I created a “modern makeup mirror - combined mirror” in collaboration with Hirosige, a popular landscape painter. She focused on expressing the rich facial expressions and natural proportions of women, to show that women are a part of nature. The lively and dynamic facial and physical expressions of the women depicted in Kunisada Bijinga were later sublimated by Kuniyosi in the late-Edo period, and by his disciples in the Meiji period.

목차

1. 서론
2. 화가 구니사다에 대하여
3. 화업의 특징
4. 시기별 미인화의 특징
5. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-309-000368596