메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
염혜정 (새샘유치원) 나종혜 (한남대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제33권 제1호
발행연도
2024.2
수록면
17 - 32 (16page)
DOI
10.5934/kjhe.2024.33.1.17

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of young children"s temperament and parents" parenting behaviors on school readiness during three years of early childhood to help young children smoothly transition to elementary school. The subjects of this study were 976 children who participated in the 5th-7th year of the Panel Study on Korean Children (PSKC) of the Child Care Policy Institute, their parents, and homeroom teachers of child care support institutions. The results of multiple regression analysis are as follows. First, the temperament of children measured at the age of 4 had a positive effect on the school readiness of children at the age of 6 and had a significant effect on social emotional development and communication, which are sub-factors of school readiness. Second, among the parenting behaviors of the parents during the three years of infancy, only the mother"s controlled parenting behavior had a positive effect on the overall school readiness at the age of six, and also on the sub-factors of school readiness such as social emotional development, attitude toward learning, communication, cognitive development, and general knowledge. These results are expected to be useful data that can help parents of preschool children improve their children"s school readiness based on their understanding of school readiness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089459285