메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이진주 (동서대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2023년도 추계학술발표대회 논문집
발행연도
2023.11
수록면
397 - 400 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The 21st century is rapidly advancing into the era of digital technology and innovation, fundamentally transforming our lives and society. Particularly, the digital ecosystem has seen significant development in the field of education, accelerated by the impact of COVID-19. As a result, digital transformation (Digital Transformation) in education plays a crucial role, necessitating changes in classroom interior design.The purpose of this study is to analyze cases of transformed elementary school classrooms, identify their limitations, and propose new directions for classroom design to meet the needs of the future. Furthermore, it is anticipated that these design changes will provide students with a higher level of engagement, experience, and improved problem-solving abilities. The research focuses on elementary school classrooms as its subject, recognizing that these classrooms mark the beginning stages of students" learning journeys, where effective utilization of digital technology is pivotal for providing quality education.The research methodology involves examining existing studies and academic literature and conducting case studies of various elementary school classrooms to analyze the impact of DX technology and classroom interior design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 사례조사
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-151-24-02-090054741