메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한성관 (경북대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제45권 제11호
발행연도
2023.11
수록면
589 - 595 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study is to provide a comprehensive understanding of emotional support measures for school maladjusted youth and to provide actionable insights to educators, policy makers, and educational practitioners for improvements to create nurturing educational environments in which all students can thrive. The goal is to provide. It is most important to provide effective emotional support to school maladjusted youth. School maladjustment encompasses a variety of problems faced by students, including emotional and behavioral difficulties that impede academic and social development. School maladjustment encompasses a variety of problems faced by students, including emotional and behavioral difficulties that impede academic and social development. Above all, the importance of emotional support in alleviating the root causes, psychological and social factors, and effects of adolescents'' maladjustment to school is emphasized. Schools must pave the way for a brighter future for maladjusted youth, providing them with the support they need to overcome emotional challenges and reach their full potential both academically and in their personal lives.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091133111