메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손윤희 (동국대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제37권 제2호
발행연도
2024.8
수록면
121 - 141 (21page)
DOI
10.29163/jmed.2024.8.37.2.121

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to explore the spatiality of non-projective existence manifested in Samuel Beckett’s oeuvre. For Heidegger, the spatiality (Raumlichkeit) discloses Dasein(human beings)’s Being(Sein) through the relation of Dasein to the space. Dasein’s spatiality is characterized by taking the form of distance removal and giving them directionality. However, the protagonists in Beckett’s oeuvre are alienated without having any relationship with the space they are in. From the vast stage space to the reduced stage space, Beckett’s stage spaces are filled with despair without giving Dasein the meaning of Being. In other words, Dasein doesn’t establish his(her) existence in relations with its environment(Umwelt) and experiences the loss of his(her) possibility-for-Being. Thus, this study aims to explore the spatiality of the non-projective existence lacking its possibility-of-Being in Beckett’s oeuvre. For that purpose, this paper defines, first of all, I would like to define the spatiality of the non-projective existence and then examine the spatiality of the non-projective existence revealed in Beckett’s early and later stage dramas.

목차

I. 서론
II. 본론
V. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091038540