메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백조은 (한양사이버대학) 응우옌 티 투 트랑 (호치민사범대학)
저널정보
한국국어교육학회 새국어교육 새국어교육 제139호
발행연도
2024.6
수록면
35 - 68 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study examines the relationships between attitudes towards the Korean language, motivation to maintain Korean learning, self-efficacy in language skills, and Korean language achievement. Method: Participants included 123 Vietnamese university students majoring in Korean at Ho Chi Minh City University of Education. Using self-report questionnaires and semester test scores, the study measured attitudes, motivation, self-efficacy, and language achievement. Results: Multiple linear regression and path analysis revealed that while attitudes do not directly affect achievement, motivation and self-efficacy are direct predictors of success. Motivation also indirectly influences achievement through mediation pathways. Conclusion: These findings highlight the importance of enhancing motivation and self-efficacy in language learning and provide insights for future research and pedagogical strategies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0