메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Maria Luiza Cunha Lima (한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 EU연구소 EU연구 EU연구 제59호
발행연도
2021.8
수록면
11 - 32 (22page)
DOI
10.18109/jeus.2021..59.11

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is a constant challenge for teachers and learners alike to teach Indo-European countries, like English, French and Spanish in country with a very distant native language like Korea. The opposite, of course, holds true, teaching Korean for European learners is an equally arduous endeavor. In this essayistic paper, I revise the concepts of language distance and language transference, explaining how important they are for successful learning of foreign language. I try to explain how to measure language distance and justify why Korean may be considered a very distant language from European languages. Following that, I talk about how distance impacts transference of knowledge and, thus, learning, motivation and students’ attitude. I will claim that, because the teaching of European languages has been for a long time an endemic enterprise, these two characteristics have been largely ignored by those preparing pedagogical material. I discuss that the experience of dealing with distant languages challenge some of unspoken assumptions of both Foreign Language Acquisition.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0