메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyuck Keun Oh (Korea Railroad Research Institute) Seokwon Kim (Korea Railroad Research Instituete) Seonghoon Choi (Korea Railroad Research Institue)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 논문집 한국철도학회 논문집 제28권 제1호(통권 제187호)
발행연도
2025.1
수록면
50 - 62 (13page)
DOI
10.7782/JKSR.2025.28.1.50

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The prediction of heat transfer characteristics of rotating discs in crossflow parallel to the rotating plane is crucial to the evaluation of the cooling characteristics of brake discs. In this study, the convective heat transfer and flow characteristics of wheel-mounted brake discs in inboard bogies were analyzed using computational fluid dynamics (CFD), with a focus on the differences in convective heat transfer characteristics at the brake disc surface and the inner fin regions depending on the presence of protrusion of the axial shaft in the center of the wheel. Results of the analysis showed that heat transfer coefficient was approximately double in the disc fin region with the protruding axle compared to that in the disc fin region without. This may be attributed to flow in the protruding axle disc fin region being much stronger than in the non-protruding axle disc fin region.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Main Body
3. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092127993