메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정원대 (한국외국어대학교)
저널정보
중국문화연구학회 중국문화연구 中國文化硏究 第66輯
발행연도
2024.11
수록면
177 - 197 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the characteristics and social implications of storytelling used in the Chinese animated documentary Chinese Animation Education: Silent within Noise. To achieve this, the concept of animated documentaries and the implications of expert characters were first examined. It was found that in animated documentaries, expert characters serve as key figures representing the redefinition of reality, objectivity, and changes in power dynamics. Subsequently, the current state and challenges of Chinese animation education were examined. The Chinese animation education sector was found to be facing limitations due to factors such as instructors’ capabilities, standardization of the curriculum, and a disconnect between students’ education and the industry. The analysis revealed that Chinese Animation Education: Silent within Noise is a reflective animated documentary composed of former and current professors, industry experts, and university students. It was shown that the expert characters in the documentary cover a wide range of themes, including self-reflection, issues with policies and universities, and social issues. This study provided insights into how Chinese documentary animation functions as a medium for self-reflection and social critique.

목차

1. 서론
2. 애니메이티드 다큐멘터리의 전문가 캐릭터 특성
3. 중국 애니메이션 교육계의 현황과 한계
4. 〈중국 애니메이션 교육: 소음 속의 침묵〉 속 교수의 자기고백
5. 결론
參考文獻
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092190192