메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백현정 (한국외국어대학교) 이유나 (한국외국어대학교) 김세연 (한국외국어대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제44호
발행연도
2024.11
수록면
219 - 248 (30page)
DOI
10.24285/CLER.2024.11.44.219

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
For learners of Chinese as a second language, synonyms are often recognized as an unusual linguistic phenomenon and a significant challenge. Understanding only the individual meanings of synonymous words is insufficient for achieving the ultimate goal of language learning, which is effective communication. Therefore, a clear categorization of synonyms is essential in Chinese language teaching.
This study focuses on the synonyms 轻易, 容易, and 随便 in modern Chinese, using a corpus to identify the specific features and nuances of each lexeme and to analyze their usage. Additionally, we propose educational strategies that address the semantic, syntactic, and discourse aspects of these synonyms. We also leverage generative AI to develop educational content, allowing instructors to create customized teaching materials rather than relying solely on existing web-based resources.
Future corpus-based semantic research should include not only quantitative analysis but also qualitative analysis, alongside practical suggestions for teaching methods and the development of educational content.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 어휘 특징 분석
Ⅳ. 결합 관계 분석
Ⅴ. 교육적 활용
Ⅵ. 나오며
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092234779