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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이호준 (한양대학교) 조건희 (한양대학교) 이형철 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
968 - 973 (6page)

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In this study, we developed the open-source VILS (Open-VILS) environment to verify ADAS/AD longitudinal controllers. A virtual environment was created using the open-source Unreal Engine, and a UDP/CAN communication interface was implemented to connect with the real vehicle. This interface incorporates sensor emulation to transmit virtual position information and relative speed data for surrounding vehicles to real vehicle. To validate the Open-VILS, we developed a Model Predictive Control-based Adaptive Cruise Control (ACC) and Automated Emergency Braking (AEB) system and validated the controller's performance with Euro NCAP-based test scenarios. The results confirmed the reproducibility and repeatability of the proposed Open-VILS, as well as its scalability across diverse scenario configurations.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시뮬레이션 환경 구성
3. MPC 기반의 제어기 설계
4. ACC 및 AEB 검증 시나리오
5. 시뮬레이션 결과
6. 결론
References

참고문헌 (0)

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