메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
왕창현 (성균관대) 김남호 (성균관대) 최호용 (효성중공업) 정상용 (성균관대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제74권 제2호
발행연도
2025.2
수록면
295 - 301 (7page)
DOI
10.5370/KIEE.2025.74.2.295

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The advancements in electrified drive systems have enabled the design of high-power density electric vehicle (EV) motors. However, the increased operating frequency necessary for achieving high-power density amplifies AC copper losses, primarily due to skin and proximity effects. This study focuses on reducing AC copper losses in an 8-pole, 48-slot Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (IPMSM) using 2D finite element analysis (FEA). The analysis evaluates the contributions of skin and proximity effects to total copper losses and investigates the influence of slot leakage flux. Additionally, the impact of slot and conductor geometries on leakage flux, its variation over time, and the resulting AC copper losses were systematically analyzed. By balancing manufacturability and performance, optimal design parameters were derived to minimize AC copper losses. The results demonstrate that adjustments in slot width, slot depth, and conductor placement significantly affect leakage flux and copper losses. The proposed design strategies improve motor efficiency and thermal performance under high-speed operating conditions, contributing to the development of high-performance EV motors.

목차

Abstract
1. 서론
2. AC 동손 원인
3. 동손 분석
4. AC 동손 저감 설계
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092309379