메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강상구 (강릉원주대학교)
저널정보
현대영어교육학회 현대영어교육 Modern English Education Vol.25
발행연도
2024.8
수록면
197 - 211 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Within the emergentist framework, which posits simple processors such as structurebased sentence-level processor and pragmatic processor at the heart of language processing, English reflexive pronoun interpretation by native Korean learners of L2 English is examined using the same test sentences in two different conditions: 1) within a single isolated sentence; and 2) within a larger story-based context. Results demonstrated that highly proficient learners tended to process English reflexives using sentence-based processor in the first condition as native speakers would, whereas the pragmatic processor seemed to interfere in the second condition leading to illicit interpretation. On the other hand, low proficiency learners did not show much difference in their English reflexive interpretations under the two conditions. Thus, contextual information influenced the way L2 English reflexive pronouns were interpreted and the degree of influence seemed to depend on L2 English proficiency levels. This observation on the development process of L2 English reflexives suggests that L2 learners ultimately settle on the sentence-level processor at the expense of a weakening pragmatic processor after starting out as competition between the two processors. Implications for classroom instruction involving English reflexive pronouns are also suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0