메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허난 (경기대학교)
저널정보
영남수학회 East Asian Mathematical Journal East Asian Mathematical Journal Vol.40 No.4
발행연도
2024.8
수록면
375 - 389 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the impact of implicit beliefs of willpower on the mathematics learning of middle school students. For this investigation, 392 middle school students completed questionnaires that included self-regulation, implicit beliefs of willpower, and academic procrastination in math learning. The results were as follows: First, self-regulation and implicit beliefs of willpower had significant correlations with academic procrastination. Second, the hierarchical regression analysis results showed that self-regulation moderated the mediating effect between implicit beliefs of willpower and academic procrastination behavior. Therefore, to decrease academic procrastination, it is necessary to improve implicit beliefs of willpower and to promote academic self-regulation strategies. The implications and limitations based on these results were discussed, along with some suggestions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0