메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Taejin (Incheon National University) Park, Shinjae (Kookmin University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제90집
발행연도
2025.2
수록면
291 - 309 (19page)
DOI
10.21087/nsell.2025.02.90.291

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the usage patterns of the preposition ‘on’ by categorizing its contexts into positional, temporal, and abstract categories and comparing native speakers with Korean learners. A total of 400 sentences were analyzed, with data sourced from the Corpus of Contemporary American English (COCA) and the Gachon learner corpus. The findings reveal that native speakers exhibit a relatively balanced distribution across the three contexts, while Korean learners demonstrate a heavy reliance on positional usage and lower frequencies in temporal and abstract contexts. Chi-square tests confirmed that these differences are significant. However, the weak effect size (Cramér’s V = 0.109) suggests overlapping usage patterns between the two groups. These results highlight Korean learners’ tendency to overuse positional contexts, likely influenced by cross-linguistic interference and limited exposure to diverse usage contexts. This research contributes to a deeper understanding of prepositional usage in second language acquisition and provides practical implications for English language pedagogy.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092471343