지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODS
IV. RESULTS
V. DISCUSSION
VI. CONCLUSION AND IMPLICATIONS
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Effects of Sustained Silent Reading as an ER Approach on L2 Reading Attitudes in EFL College Classrooms
영어교과교육
2018 .01
The Impact of Extensive Reading on Pre-service Teachers’ Attitudes toward Reading
영미어문학
2017 .06
Motivation for L2 Reading and Its Relationship with Reading Amount in a Korean EFL University Setting
현대영어교육
2024 .03
Extensive Reading through Collaborative Approach : A Case Study at College Level
영어영문학
2017 .05
Pre-service English Teachers’ Extensive Reading and Its Effect on L2 Reading Self-efficacy
어학연구
2018 .08
A study of Korean EFL students’ L2 reading attitude: Its relationship with L1 reading attitude
영어교과교육
2020 .01
온라인 다독 활동에서 초등학생의 영어 읽기 전략 및 태도 분석
초등영어교육
2022 .03
온라인 기반 초등 영어 다독의 성공 요인
초등영어교육
2022 .12
The Use of Newspaper Articles to Enhance the Reading Proficiency of Chinese EFL Learners
영어영문학연구
2022 .05
A Class Model to Teach Cognitive and Metacognitive Reading Strategies for College Students’ Academic Reading
영미어문학
2015 .12
Diagnosis of Korean EFL High School Students’ Reading Fluency Using Informal Reading Inventory
Journal of Asia TEFL
2021 .01
An Extensive Reading Approach to Intensive Reading : An Implementation of Modified Extensive Reading in the EFL University Context
응용언어학
2015 .06
An Investigation into the Use of Reading Strategies, Reading Proficiency, and Gender in a Chinese University Context
새한영어영문학
2020 .05
비교과 영어 다독 프로그램을 전후로 한 수준별 학습자의 인식 연구
영어영문학21
2019 .01
A Case study of online reading activity for Korean Primary Students
영어학연구
2016 .12
평가 상황에서 문학 작품 읽기에 대하여 -문학에게 과학처럼 말 걸기
한국언어문학
2015 .01
Teaching What We Know : The Influence of Pre-service EFL Teachers’ Background on L2 Reading Attitudes
어학연구
2017 .04
의미 중심 읽기 지도법이 중학생 영어 학습자의 읽기 능력과 읽기 태도에 미치는 영향
영어학
2022 .01
전문계 고등학생의 독서 실태 및 독자 인식에 대한 연구
독서연구
2020 .01
현재 그리고 미래 읽기 공간의 성찰과 발견
독서연구
2018 .01
0