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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

권선주 (경희대학교, 경희대학교 관광대학원)

지도교수
유창석
발행연도
2019
저작권
경희대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This study was designed to reveal the relationship between Tourism Motivation and Experience, Satisfaction, and Revisit Intention. As a result of this study, cultural heritage tourist motive influenced Individual Experience and showed little influence on Shared Experience. The results of this study are as follows. First, it shows that the Personal Experience has an effect on the Satisfaction but the Shared Experience has no significant effect on the Satisfaction. Satisfaction was significantly influenced by the intention to revisit tourists, and consequently it was concluded that a program with an emphasis on personal experience is necessary to increase the revisit rate of tourists.

목차

ABSTRACT ⅲ
I. 서 론 1
Ⅱ. 이론적 배경 2
1. 관광동기 2
2. 체험마케팅 3
3. 만족도 및 행동의도 4
Ⅲ. 연구내용 및 연구방법 4
1. 연구모형 설정 4
2. 연구가설 설정 6
3. 자료 수집 및 분석 방법 6
Ⅳ. 연구결과 7
1. 응답자의 인구통계학적 특성 7
2. 탐색적 요인분석 8
(1) 관광동기 요인분석 결과 8
(2) 체험마케팅 관점의 요인분석 결과 11
(3) 만족도의 요인분석 결과 12
(4) 재방문의도의 요인분석 결과 13
3. 확인적 요인분석 14
(1) 측정모형의 집중타당성 분석 14
(2) 측정모형의 판별타당성 분석 16
4. 구조모형 및 연구가설의 검증 17
(1) 구조모형의 적합도 평가 17
(2) 연구가설 검증 18
Ⅲ. 결 론 19
Ⅳ. 참 고 문 헌 22
V. 부 록 25

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