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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

한별 (아주대학교, 아주대학교 대학원)

지도교수
이교범
발행연도
2021
저작권
아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수5

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이 논문의 연구 히스토리 (3)

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This thesis proposes a six-step operation strategy of direct self control (DSC) method for an interior permanent magnet synchronous motor (IPMSM) based on torque angle. Conventional DSC method for induction motors (IMs) have been researched for railway applications because it has advantages about the control high-power traction drives and it is possible to guarantee the extension of the voltage limit through a six-step inverter operation. Conversely, IPMSM controlled via conventional DSC methods based on IMs is not able to be appropriately controlled through a six-step operation as torque angle control is not considered. Furthermore, the rotation of synchronous frame causes the phase error at high speeds owing to the low-frequency modulation index and the time delay of the digital controller. This thesis presents a stator flux estimation method that is based on the current model but also considers the torque angle and a heterodyning process, whereby the phase discordance is controlled to zero. The effectiveness of the proposed DSC method was verified through experimental results.

목차

제1장 서론 1
제2장 IPMSM의 모델링 3
2.1 IPMSM의 모델링 3
2.2 IPMSM의 성능 곡선 4
제3장 Direct Self Control 기법 5
3.1 Direct Self Control 기법의 기본 원리 5
3.2 Direct Self Control 기법의 6-스텝 운전 7
제4장 DSC 기법 기반 IPMSM 구동의 문제점 9
4.1 DSC 기법 기반 IM 및 IPMSM의 6-스텝 운전 9
제5장 IPMSM의 토크 각 기반 DSC 기법 13
5.1 제안하는 토크 각 기반 DSC 기법 13
5.2 고정자 쇄교 자속 및 IPMSM 토크 추정 13
5.3 지령 토크 각 계산 14
5.4 지령 토크 각 보상 15
5.5 지령 고정자 쇄교 자속의 크기 보상 18
제6장 실험 결과 19
6.1 실험 세트 19
6.2 토크 각 기반 DSC 기법 실험 결과 21
제7장 결론 28
참고문헌 29

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