메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Guanying Wu (Kyung Hee University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제80집
발행연도
2017.3
수록면
179 - 214 (36page)
DOI
10.21296/jls.2017.03.80.179

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores English functions between a native Chinese teacher (NCT) and Korean young learners in a Chinese classroom. The data were collected from 29 class videos, which were transcribed into 152 pages in Chinese, English, and Korean. English functions have been identified in accordance with the language functions proposed by Halliday (1975), Cook (2001), Kang (2008), and Rabbidge and Chappell (2014). In this study, the NCT focuses on motivating her Korean kindergarteners through randomized hands-on activities to practice and learn new Chinese expressions in an English instructed classroom setting. The main finding was the eight English functions used by the NCT, which are similar to the functions of using Korean to facilitate an English classroom. Meanwhile, this research has provided some positive aspects of using randomized hands-on activities in a target language-only classroom.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results
5. Discussion and Limitations
6. Conclusion and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-002342465