메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서울대학교 미국학연구소 미국학 미국학 제32권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
265 - 284 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I have defined elite education as an educational system with schools selecting students on the basis of their meritocratic traits. I have chosen American private schools as a major agency of elite education. I have attempted to illuminate historical backgrounds of American private education as a typical example of elite education. I have also demonstrated several main features of private schools including their statistical outlook. Moreover, I have analyzed why they are preferred by many American parents and students. Finally I have discussed some of the controversies and disputes about private schooling in America. I have shown that American parents in general prefer private schools because private schools offer better educational service, and because they cherish the right to choose schools. There are two major criticisms on elite private schools. The first one is that private schools create social division; and the second that they reproduce the existing social order based on class structure. In order to invalidate these criticisms, private schools should offer a kind of education that is charitable, compassionate, and socially responsible.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0