메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성렬 (서원대학교) 김종두 (서원대학교)
저널정보
서원대학교 미래창조연구원 과학과 문화 과학과 문화 제5권 제2호
발행연도
2008.5
수록면
1 - 14 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to determine the influence range of deduced factors that are directly related to students’ academic satisfaction by its categories for improving academic accomplishment of high school student in Cheongju area.
The researching method was survey by 1,077 sample students from six different high schools in the city of Cheongju(consisting three public schools and three private schools in the area). The questionnaires in the survey had Likert styled five-point scale and was statistically analyzed by using SPSS/PC+ software.
First, when looking at the gender perspective, the result showed higher degree of academic satisfaction in male students. The female students showed relatively lower degree of academic satisfaction than the male students.
Second, in perspective of school type, private high school students showed higher degree of academic satisfaction than he student who attend public high school.
Third, depending on social and financial status of students’ home, the students from higher social and financial status showed lower degree of academic satisfaction than those of middle class family background. The students from middle class family background showed the highest degree of academic satisfaction.
Fourth, the seven elements that directly affects school’s degree of academic satisfaction can explain 44% of total degree of academic satisfaction and schools learning culture followed next.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구의 방법
Ⅳ. 연구의 결과 및 해석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-405-000988790