메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제8권 제1호
발행연도
2000.1
수록면
72 - 84 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To analyze the correlation between drivetrain systems and to optimize the vehicle design with satisfying of the initial design objects, the performance sensitivity analysis through the iterative design procedure must be carried oul. In this study, effects of the design parameters for the main components of the parallel type hybrid drivetrain system are analyzed by using the developed method of the vehicle performance simulation, and the basis of the optimal selection of the design parameters from the relation of design constraints and required performances is suggested.
In driving control of the parallel hybrid vehicle, power split ratio is the most important factor, and the improved drivetrain system can be constructed through the only change of the algorithm for determination of the power split ratio, which is strongly applicable to the driving patterns and the environments. Therefore, various techniques, such as the change of the weighting factors and the range extended algorithm, are suggested and evaluated in this paper.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.성능 해석을 위한 연구 대상 차량의 모델링

3.설계 인자에 대한 성능 영향도 평가

4.동력분배비 결정 기법에 대한 성능 영향도 해석

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013988978