메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The road simulators in the laboratory have become a common tool within the automotive industry for evaluation of vehicle system durability performance. These simulators need appropriate input signal generation algorithm to realize the actual driving condition due to non-linear vehicle and test rig behaviour. From a control standpoint, the iteration algorithm has proven to be a very effective method for control of complex, multiple degree-of-freedom systems. The performances of iteration algorithm are evaluated based on the variance calculated form the error between the given field data and the regenerated data in the frequency domain. In this paper, the road profile replication algorithm is verified by applying Belgian road to the developed road simulator. The experimental results are included to evaluate the performance of this simulator. This road simulator provides considerable savings in cost, development time, and testing risk during developing automotive components.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.본론

3.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014025592